Mood board و فرآیند طراحی خلاقانه

2018/10/02
این محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است. در حال حاضر سیستم بروی نسخه MAGBOT + فعال است این نسخه کیفیت بالاتری در جمله سازی دارد
MAGBOT +
Mood board  و فرآیند  طراحی خلاقانه

Mood board ، یک تکنیک است که اغلب در طراحی وب و گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده از آن حتی گسترده تر از این ها است. نقاشی، عکاسی، طراحی بازی، طراحی داخلی، فیلم، بازاریابی، مد، موسیقی، تبلیغات و حتی معماری دامنه ای است که اغلب طراحی با مفاهیم خلاقانه در آن استفاده می شود.


Mood board خلق یک نوع پوستر است که حاوی متن، تصاویر و نمونه هایی از اشیاء  در ترکیب با هم هستند که  انتخاب خالق اثر  هستند و به عنوان یک ابزار بصری برای برقراری ارتباط  به کار می رود.

Mood board  می تواند هنگام تلاش برای ایجاد جریان زیبا در یک وبسایت مفید باشد. در اغلب موارد،ممکن است خلاقانه یا الهام بخش نباشد، اما می توانید چیزی را که لازم است، از آن دریافت شود.برای صرفه جویی در زمان بسیار مناسب است . بسیاری از مسائل را می توان به سرعت (یا حداقل ساده تر) حل کرد اگر شما  Mood board و به طرح کلی کار رسید - همچنین  به حل برخی مشکلات که معمولا  بعدا در طول مرحله توسعه با آن مواجه میشوید مفید است.
وقتی می حواهید از یک  Mood board در یک پروژه طراحی استفاده کنید، آن را به مشتری ارسال می کند. اگر آنها احساس کار را دوست داشته باشند، می توانید  طرح  را بر اساس آن ایجاد کنید. اگر آن را دوست نداشت، شما یکی دیگر را امتحان کنید. مزیت این است که شما همیشه برای ایجاد یک طرح اصلی که  معمولا طول می کشد تا  به پایان برسد یک نمونه ساده که حس و حال را اریه می کند ارایه می دهید که کمتر وقت صرف می شود - خطر از دست دادن زمان برای چیزی که هرگز استفاده نمی شود حداقل می شود. 

 Mood board و فرآیند طراحی خلاقانه


 Mood board یک جهت کلی را برای طرح ها و پروژه های شما به طور کلی تنظیم می کند. در زمان صرف شده پروژه در فاز برنامه ریزی صرفه جویی میشود. با ارسال آن به یک مشتری، شما ممکن است به او در درک بهتری از طرح قبل از شروع طراحی دهید. ما می گوییم که یک تصویر بهتر از هزار کلمه است تصور کنید که  یک تصویر  شامل 10 تصویر می تواند چکار انجام دهد.
  بهتر می دانید اگر وضعیتی داشته باشید که یک مشتری نتواند چیزی راجع به یک مفهوم درک کند، بلافاصله پس از آنکه یک تصویر یا یک مثال را به او نشان دهید ، ایده را دریافت می کند.  یک تصویر در ذهن مشتری ایجاد می کند و اطمینان حاصل می کند که پیشنهادهایی که برای طرح ها ارائه می دهید،درست مطابق میل مشتری است، زیرا آنها قبلا در جریان مفهوم اصلی بوده اند  و انتظار دارند طرح چیزی شبیه آن باشد.

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که بهترین عناصری را انتخاب کنید که می تواند به شما کمک کند.  مسیر کلی پروژه ، و همچنین   آنچه ک همشتری به آن علاقه مند است. 


طراحانی که از Mood board برای ایجاد یک محیط یا یک احساس عمومی استفاده می کنند، طراحی را خیلی با اطمینان شروع می کنند. Mood board می تواند شامل چند نمونه از وبسایت هایی هستند که دوست دارید،یا طرح های رنگی، بافت یا عکاسی باشد.


همه این ها به یک سبک تبدیل می شوند که می تواند به یک وب سایت تبدیل شود. حتی قرار دادن واژههایی که میتوانند یک صفحه نمایش را توصیف کنند در 
 Mood board مفید است. عبارتند از: تاریک، صاف، براق، مدرن، نرم، گرد، زیبا، واقع گرایانه، خشن، روشن، رنگی، رنگی و غیره. 


همانطور که می بینید، این کلمات هستند که می توانند یک وب سایت یا پوستر را نیز توضیح دهند. 
Mood board  می تواند انتقال از یک صفحه به محصول نهایی قابل توجه باشد. 


ایجاد Mood board فرآیند دشواری نیست و نیازی به توضیح بیش از حد ندارد. سوال این است که بر روی کاغذ یا رایانه چکار باید انجام شود؟ شروع کنید به آوردن و پیاده سازی مختصر و انتزاعی هر آنچه در ذهن خود دارید.


مقالات مرتبط