راهنمای مفصل برای جریان کاربری در طراحی وب

این محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است. در حال حاضر سیستم بروی نسخه MAGBOT + فعال است این نسخه کیفیت بالاتری در جمله سازی دارد
MAGBOT +
راهنمای مفصل برای جریان کاربری در طراحی وب

امیدوارم که ما، طراحان وب، به یاد داشته باشیم که طراحی وب سایت فقط در مورد "چگونگی ظاهر آن" نیست بلکه در مورد "چگونه کارایی" است!  برای طراحان لازم است که با مشتری خود بنشینند و هدف اصلی طراحی کلی را درک کنند. آیا آنها به دنبال فروش هستند یا به دنبال یک صفحه هستند که  بازدید کنندگان را ترغیب به ثبت  ایمیل خود  کنند؟
ببینید طراحان وب باید درک کنند که پاسخ مثبت سوالات ذکر شده  معنی موفقیت کار نیست: 
آیا طراحی جدید را دوست دارید؟
طرح جدید چطور است؟
شما درباره UI چه فکر می کنید؟ آیا چشمگیر است؟
مشتریان ممکن است پاسخ مثبت به این سوالات دهند، اما دیر یا زود متوجه خواهند شد که واکنش مثبت آنها برای زیاد هم خوب نیست. در انتها  وبسایتی اهمیت دارد و سودمند است که هدف مشتری را تامین کند 




اگر یک پروژه طراحی وب سایت دارید، به چگونه جریان کاربر  طرح سودمند برای پروژه فکر کنید . دو نکته مهم که به شما کمک می کند تا جریان واقعی کاربر را بررسی کنید و نحوه طراحی آنها را بیابید: 
کسب و کار وب سایت - این اقدامات را  تصمیمات مربوط مشتری تعیین می کند.
اهداف کاربر - این بیشتر برای کاربر نهایی است. خواسته و نیازهای آنها چیست؟ در پایان، همه چیز در مورد رضایت  کاربر نهایی است.

کاربر شما هدف شماست 

 در مورد اهمیت جریان کاربر برای یک وب سایت بحث می کنیم. کار طراح وب سایت برای درک کاربران و نیازهای آنها مهم است. لازم است که با مطالعه دقیق  وب سایت و نوع محصول نهایی که مشتری انتظار دارد شروع شود. برخی از اهداف کاربر برای شروع شما عبارتند از:

پیدا کردن محتوای خاص
خرید یک محصول
خرید یک هدیه برای کسی (که از خرید یک محصول برای خودتان متفاوت است).

 اهداف کسب و کار که مشتریان می خواهند راه اندازی یک وبسایت که شامل چنین الزامات مبتنی بر کاربر است ممکن است باشد:
افزایش پایگاه مشترک
فروش یک محصول خاص
کسب رهبری می کند
فروش محصول از طریق سایت های شبکه های اجتماعی با کمک تبلیغ کاربران.
ایجاد یک پایگاه داده از جزئیات تماس.   
طراح وبسایت که به وضوح نیازهای را درک می کند (کاربر و مشتری) اهمیت بیشتری برای جریان کاربر قایل است.

تعریف شروع و پایان جریان کاربر شما


جریان کاربر یک نمودار حالت  است که مسیری را مشخص می کند که کاربر هنگام بازدید از یک وب سایت خاص پیروی می کند. ما باید نقطه اولیه را از جایی که کاربر شروع می کند و جایی که باید پایان یابد را درک کنید. این دو نقطه است که طراح وب سایت باید فضای خود را برش دهد تا کاربر راحتی لازم را فراهم کند.


رسانه های معمولی که از طریق آن کاربر می تواند به وب سایت شما وارد شود عبارتند از:

سوالات مهم در نظر بگیرید


هنگام طراحی جریان کاربر، مهم است که درک کنید که تجزیه و تحلیل دقیق الزامات ضروری است. طراحان وب باید یک مصاحبه عمیق با مشتریان خود داشته باشند تا تصویری واضح از آنچه کاربران به دنبال آن هستند، بدست آورند. به نظر می رسد، هر کسی می تواند اطلاعاتی را جمع آوری کند بر پایه حدس و گمان، اما این چگونگی طراحی یک جریان کاربر وب سایت نیست.




 سوالات زیر و اضافه کردن چند مورد دیگر بنا به تصمیم خودتان. می تواند کمک بزرگی برای طراحی جریان کاربر باشد:
چه ویژگی های منحصر به فردی از وب سایت یا محصول شما بیشتر  برای کاربر نهایی جذاب  است؟
کدام نوع از کاربران می خواهید از این ویژگی ها استفاده کنید؟
چرا آنها می خواهند از این ویژگی ها استفاده کنند؟
آیا خواسته های دیگری برای این کاربران وجود دارد؟
مشکلات این خواسته ها چیست؟
چه نوع سوالاتی در مورد وب سایت یا محصول شما دارند؟
تردید آنها چیست؟
 چه نوع اطلاعاتی می خواهند؟
چگونه می توان کاربر را به لحاظ احساسی ترغیب  کرد تا اقدامات مورد نظر را انجام دهد؟

اطلاعات کریستالی را پاک کنید

مهم نیست که ما چه می خواهیم، ​​ما باید اهمیت اطلاعات کریستالی را پاک کنیم. اطلاعات کریستالی اطلاعات مبهم و پیش فرض ماست که با هدف تسریع انجام پروژه در ذهن داریم. من موافقم که بسیاری از ما در اینجا برای به دست آوردن پول این مطلب را دنبال می کنیم و همه ما متعهد به انجام هر کاری هستیم که به ما کمک خواهد کرد که به این هدف برسیم، اما این بدان معنا نیست که ما فقط برای چند دلار اضافی کاربران نهایی را  فریب می دهیم.   هدف از Flow User این است که شکاف هایی را که هنگام طراحی یک وب سایت باقی مانده است را پر کنید. این کار با پیگیری جریان کاربر دقیق انجام   می شود. هر اشاره گر کوچکی را که مربوط به کاربر است پوشش می دهد. ببینید، هدف طراح وب سایت اینست که فرایند تفکر کاربر را به گونه ای تنظیم کنید که مصمم باشد که اقداماتی را که وب سایت طراحی شده انجام دهد.  
بهینه سازی این موارد در هر مرحله به کاربر کمک می کند. در زیر یرخی اشاره گرها به فرایند تفکر کاربر آمده است : 

هر گام (یا صفحه وب) که کاربران بازدید می کنند، باید یک تصویر بسیار واضح از آنچه در کل فرایند انجام می شود و نحوه استفاده کاربر در اقدام بعدی، ارائه شود.
 اگر کاربران اقدامات دلخواه شما را انجام دهند مزایای اضافی را به آنها بدهید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که این مزایا ارزش زمان کاربر را دارد.
اطلاعات ارائه شده باید به راحتی قابل هضم باشند و کاربر نباید احساس کند که آنها  گنگ هستند.
در صورتی که اطلاعات اضافی از کاربر بخواهید، آن را فقط به صورت اختیاری مطرح کنید.

پایان


جریان کاربر یک علم است و نمیتواند پس از خواندن چند راهنمایی ساده تسلط یابد. این یک فرایند زمان گیر است و مستلزم تلاش طراحان برای دستیابی به نتایج مثبت است.


مقالات مرتبط