اشتباهات کشنده ایمیل مارکتینگ

این محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است. در حال حاضر سیستم بروی نسخه MAGBOT + فعال است این نسخه کیفیت بالاتری در جمله سازی دارد
MAGBOT +
اشتباهات کشنده ایمیل مارکتینگ
هر روزه چیزی بالغ بر ۱۱.۲ میلیارد ایمیل کاری در هر روز ارسال می‌شود که این رقم نشان دهنده ۱۲۲ ایمیل ارسالی و دریافتی به ازای هر نفر است. با وجود افزایش چشم گیر دیگر راه‌های ارتباطی آنلاین، ما همچنان شاهد رشد ارسال ایمیل هستیم. 
 پس از به وجود آمدن سرویس‌های ارسال انبوه ایمیل، ساختن و فرستادن کمپین‌های بازاریابی ایمیلی از همیشه آسان‌تر شده است. اما این‌که می‌توانید راحت‌تر از گذشته کمپین‌های ایمیلی بسازید، دلیل بر این نیست که دیگر هیچ‌وقت در ارسال ایمیل‌ها اشتباه نخواهید کرد. مواردی که در ادامه می‌آیند، معمول‌ترین اشتباهات بازاریابی ایمیلی را به شما نشان می‌دهند. بنابراین شاید این موضوع بدیهی باشد که کاربران سعی داشته باشند که همه یا تعدادی از این خیل عظیم را نادیده بگیرند.
 اگر کاربرانتان به ایمیل‌های ارسالی شما به طور منظم پاسخ نمی‌دهند و یا اینکه به هیچ عنوان از آن طریق تعاملی برقرار نمی‌کنند، شاید بهتر است به این فکر کنید که مشکل در ایمیل‌های ارسالی شما است. در ادامه همراه باشید تا اشتباهات ایمیلی که منجر به نادیده گرفتن شما توسط کاربران می‌شود را باهم مرور کنیم.

 هدف و قصدتان را به طور کاملا شفاف و صریح بیان کنید 

هدف شما از ارسال ایمیل چیست؟ قصد دستیابی به چه چیزی را دارید؟ شاید کاربرانی که برایشان ایمیل می‌فرستید و جوابی از آن‌ها دریافت نمی‌کنید، هنوز نمی‌دانند که دقیقا چه چیزی از آن‌ها می‌خواهید. هر آنچه که به دنبالش هستید، یک دیدگاه، یک فایل و یا یک تاییدیه، دقیقا همان را ذکر کنید و اگر نیازی به پاسخگویی از جانب کاربر نبود، باز هم در ایمیل ارسالیتان به آن اشاره کنید.

marketing tips black friday

 فراموش کردن BCC

 وارد کردن تمام آدرس‌های ایمیل مورد نظرتان در بخش “to” یا “cc” به جای “bcc” می‌تواند یک اشتباه مرگ‌بار باشد. چرا!؟ چون شما با این کار آدرس ایمیل همه یا بخشی از مشتریان‌تان را فاش کرده‌اید و احتمالا باعث ارسال انواع هرزنامه (اسپم) برای آن‌ها در آینده شده‌اید. علاوه بر این اگر یکی از دریافت‌کنندگان ایمیل دکمه‌ی “پاسخ به همه” را بزند، همه‌ی افراد یک ایمیل اضافه دریافت می‌کنند و امکان دارد خیلی زود چندین نوتیفیکیشن ناخواسته دریافت کنند.
marketing tips black friday

 اصل TL;DR را فراموش نکنید!

 اصل TL;DR را هرگز فراموش نکنید: “متن بلند، خوانده نمی‌شود” (Too Long, Didn’t Read). قطعا خودتان هم ایمیل‌هایی پر از کلمات با چندین و چند پاراگراف سنگین دریافت کرده اید، کمی‌به عکس العمل خودتان در آن لحظه بیاندیشید. آری! اکثر ما در مواجهه با چنین ایمیل‌هایی، آن‌ها را نادیده می‌گیریم. با این اوصاف خودتان چگونه انتظار دارید که کاربرانتان این ایمیل‌ها را مطالعه کرده و حتی به آن‌ها پاسخ دهند؟ همواره در ارسال ایمیل سعی کنید از بیان نظرات و احساسات شخصی بپرهیزید.
 جملات را تا حد امکان خلاصه کرده و از جملات کوتاه استفاده کنید و کاملا صریح و شفاف هدف خود را بیان کنید. با این حال اگر باز هم ملزم به ارسال ایمیل‌هایی مملو از کلمات بودید، جمله‌ها را خلاصه تر کرده و آن‌ها را کوتاه کنید. تعداد پاراگراف‌ها را بیشتر کرده اما اندازه آن را کمتر کنید و حتما سعی کنید با ایجاد فضای خالی بین پاراگراف‌ها و استفاده از لیست‌های نشانه دار از سونامی کلمات دوری کنید.
marketing tips black friday

 اشتباهات تایپی و گرامری

 اشتباهات گرامری و تایپی از مواردی هستند که در بازاریابی ایمیلی زیاد رخ می‌دهند. البته اشتباهات کوچک که خواننده معمولا قادر به تشخیص منظور است، تا حدی قابل‌پذیرش هستند اما برخی اشتباهات یا تکرار زیاد اشتباهات می‌تواند یک تصویر غیرحرفه‌ای از برند شما بسازد.

ارسال یک ایمیل برای تعداد زیادی از افراد

هنگامی که یک ایمیل را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنید و اسامی زیادی را در بخش “CC” قرار می‌دهید، دو موضوع و مشکل اساسی به وجود خواهد آمد:
کاربران به دلیل اینکه احتمال می‌دهند افراد دیگری به ایمیل شما پاسخ خواهند داد، از ارسال پاسخ به ایمیل شما خودداری می‌کنند. ارسال یک ایمیل به افراد زیاد به کاربران این حس را تلقین می‌کند که احتمالا این امر از عادات شماست کهایمیل‌های نامرتبط زیادی را برای کاربران غیر مرتبط ارسال می‌کنید. بنابراین پس از مدت کوتاهی، آن‌ها کمترین اولویت پاسخ دهی را برای ایمیل‌های ارسالی شما در نظر می‌گیرند.
marketing tips black friday

اشتباه در نوشتن عنوان ایمیل

ممکن است گاهی اوقات عنوان ایمیل (سابجکت) توسط ارسال‌کننده مورد توجه قرار نگیرد، اما همیشه اولین چیزی‌ست که توجه دریافت‌کننده را جلب می‌کند. بنابراین، حتما باید -ضمن انتخاب خوب- عنوان ایمیل را برای جلوگیری از اشتباهات تایپی و سایر اشتباهات ناخواسته چک کنید.


جملات نادرست و زشت به کار نبرید

ارسال ایمیل‌های بسیار کوتاه و مستقیم، رفتار چندان مناسبی نبوده و حتی دور از ادب است! به عنوان مثال ایمیلی که هیچ چیز به جز “امروز نظرت را راجع به کتاب الکترونیکی برای من ارسال کن” را در خود جای نداده را در نظر بگیرید. درست است که در این ایمیل، هدف صراحتا بیان شده است اما چه کسی تمایل دارد به این ایمیل پاسخ دهد؟
بهتر است مباحث پایه ای هر نوع ایمیلی رعایت شود؛ ارسال یک سلام و یا حال و احوالپرسی در ابتدا و اضافه کردن یک امضا در انتها می‌تواند به بهتر کردن لحن و ادبیات ایمیل کمک کند. همه ما سعی داریم با افراد خوب و مناسبی ارتباط داشته باشیم، پس خوب باشید!
marketing tips black friday
مقالات مرتبط